Min Pappas Bröllop

På lördag gifter sig karln som aldrig skulle gifta sig. Karl som hade funderingar på att bli homosexuell. Karln som bott på fler ställen än jag kan minnas. Karln som ha barnasinnet kvar. Karl som alltid lider av hunger. Karln som säger nej till saker men sedan glömt de. Ja, vad säger man, inte hade jag trott att far min skulle ta sig i kragen och gifta sig! Näsi, de var verkligen inte de jag trott. Imorgon får jag träffa mina fastrar som jag inte träffat på hundra år, farfar lennart som jag inte sett sen gud vet när. River min kusin jag inte träffat än, men framför allt så får jag träffa min farmor. Hon träffar jag oftare än dom andra men de är alltid hon jag saknar mest av alla. Hon och farfar Stig. Men som jag sa till Danne, de här är Ingalills dag, inte pappas. De är ända dagen i en tjejs liv man får alla blickar på sig och alla suckar av beundran och ren avundsjuka för att man själv vill vara lika vacker. Karln utan hår, ja han ser precis lika dan ut fast med en fin kostym!

Jag önskar er all lycka i livet.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0