Luna har kommit i trotsåldern!

Idag när jag väntade på mamma så skrek luna (som vanligt) så jag bestämde mig för att ta ut henne i de nya fina rosa selet som jag köpte henne förra veckan. Min katt har alltid tyckt att de varit obehagligt att vara ute så då känns de inte helt rätt att ta ut henne men hon behövde lite frisk luft tyckte jag. Så vi gick ut! Ute på gräsmattan betedde hon sig som att hon inte fått någon mat på en vecka och åt gräs i sinne! Ja, hon behöver väl få upp något. Så hon tog/ halvlåg där, jamade och åt! Sen gick vi in efter att jag tyckte att hon uppförde sig som ett våp. Nåväl, väl inne precis när jag skulle fara så självklart öppnade jag dörren. Vad gör Luna då? Springer som att hon fått senap i röven och ställer sig på första trappsteget ner och tittar på mig! Jag utbrister : "LUNA VAD GÖR DU?! GÅ IN!" I vanliga fall gör hon alltid som jag säger och går in! Men idag hade hon bestämt sig för att göra raka motsatsen och gå 4 trappsteg till! Så jag står där ute i trappuppgången och läxar upp henne som att hon vore en 4 åring! "LUNA! Vad håller du på med? Nu går du in!". Hon vägrade i sten, så jag fick mota upp henne längst upp! Sen försökte kattrackarn att lura mig! Hon går och sätter sig bakom dörren! Så då bar jag henne in och lovade henne att imorgon ska vi gå ut!

Jag tror hon har kommit i puberteten! Min kattunge är borta!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0