Facebook.

Som alla vet har facebook tagit över många liv. Man behöver inte längre se ut genom fönstret för att veta vad det är för väder, de står i en fb-uppdatering. Man behöver inte se hockey, de står i en fb-uppatering. Man behöver inte heller läsa tidningen, folk länkar till de som är viktigt. Folk skriver till och med när dom ska gå på toa och vad dom ska göra där, de skriver dom i en fb-uppdatering. Vissa skriver även såkallade avgrundsvrål när dom sittter hos frisören. Men igår blev jag aningen förvånad. En av mina vänner på facebook hade skrivit en uppdatering om att hans dator luktade aningen illa och han funderade på att stänga av den. Inte nog med de, karln satt kvar ett tag till och hann slänga in en till uppdatering som löd: "rök!!!!!!!!". Alltså antog jag att datorn rykte. Visst stänger man av datorn direkt den lukar lite knasigt? Och framför allt när den ryker?
Jag kommer inte bli förvånad  att läsa en statusuppdatering där de står något dylikt: "Ser en gammal dam bli rånad utanför mitt hus! Undra om man ska ringa polisen? Btw de ser ut att bli regn när som helst och Saik förlorade idag!"
Polisen kan iallafall lista ut vilken tid rånet inträffade!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0