Ett barn som får uppleva rent spel - lär sig rättvisa

Att disskutera med någon som enbart skriker att han ska komma och spöa skiten ur en känns lika meningslöst som att torka arslet innan man skiter. De känns ännu löjligare att han är dubbelt så gammal som en själv och att inom dom svenska normerna ska han framstå som en förebild. Han ska lära mig att vara rationell men i själva verket får man sitta på andra sidan luren och höra att man ska bli uppspikad på väggen. Det känns som att jag lär mig något av denna människa varje gång jag pratar med han, jag lär mig hur man inte ska uppföra sig. 
Jag vill tacka för min fina uppväxt och att jag lärt mig att stå upp för mig själv. De är precis de jag ska göra nu. Jag är trots allt snart bara 21 men vettig nog att förstå att detta är ingen hälsosam relation.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0