Medelåldersmänniskor.

Ni vet, den där gruppen av människor som är uppvuxna på 70-talet. Dom där människorna som tror sig veta allt. De tycker dom är roliga och dom tror framförallt att dom lärt sig hantera spriten. Dom klagar på att yngre människor är otrevliga och oförskämda men framför allt bortskämda och oerfarna. Men i själva verket är dom totalt hjärndöda.
Självklart framkommer dessa ord av en händelse, nej två en två-på-rakenhändelse. När jag och Sandra med Minna i vagnen kommer mot gångtunneln så trycker vi på hissen. Hissen fungerar ej så vi vänder om för att ta trappen. Mot oss kommer ett onyktert medelålderspar vinglandes men glad i hågen och ta hissen (noterat att dom varken hade med sig cykel, barnvagn, rullator eller rullstol. Alltså fullt fungerande ben.) Vänligt säger jag till dom att hissen inte fungerar. "Jasså? Gör den inte?" säger mannen i sällskapet men han saktar inte ner utan fortsätter mot hissen för att försäkra sig om att jag inte drog en luring. Om dom nu skulle spara sig några steg kunde dom inte bara lyssnat på mig? När jag påpekar deras dumhet för Sandra som rullar ner Minna ner för rampen står de ett till medelålderspar och grovhånglar som bara halvunga/gamla människor gör. Hängandes över deras cyklar helt uppslukade av varandra står dom i vägen och märker inte att vi kommer. Vi är alltså tvugna att stanna för att titta på denna groteska händelse efter ett litet tag säger karln : "Står vi ivägen?" Ja, säger jag men de verkar som att de inte riktigt var tydligt nog eftersom han fortfarande stog kvar. Samtidigt som vi klämmer oss förbi medelålderspar nummer 2 kommer mannen från medelålderspar 1 för att kämpa få upp hissen åt sin fru med helt funkionella ben.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0