"Hade jag varit kille hade jag grunkat i fosterställning."

Igår när jag kom hem från jobbet så spelade jag lite tvspel. Jag kände mig faktiskt ovanligt lycklig och lugn. Plötsligt ringer de på dörren. Självklart antog jag att de var Sasse som skulle komma men när jag stod i min trapp såg jag att de var storebror. Överlycklig och i hopp om att han bara ville hälsa på för att få en kram av sin älskade lillasyster rusar jag ner för trappen och öppnar dörren. Men ack så fel jag hade! De var en annan rödhårig kille... från radiotjänst. Mycket riktigt fick jag en snigel i ögat. Han undrade om jag betalade tv-licensen och nickade mot min tvspelsdosa som jag självklart hade min hand i högsta hugg. Skamset och inte förberädd på detta svarar jag nej. Han tar mitt personnummer osv. Självklart så måste jag klämma in att hans jobb är ett jävligt jobb. Han svarar då "De får jag höra ofta. Jag har jobbat med detta i 8 år." Hoppas han känner att han åstakommit något stort här i livet. Att han kan känna sig nöjd att han förstörd tillvaron för många människor.


Kommentarer
Postat av: Vansterwiki

Säg upp! Du kan alltid ringa och säga att du inte har råd och måste sälja din TV för att ha råd till licensen. Jag har inte betalt på 18 år så de är inte så svåra att lura.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0